تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
adf یا تغذیه اتوماتیک اسناد در ماشین های اداری چیست؟

رادنیور

رادنیوز

adf یا تغذیه اتوماتیک اسناد در ماشین های اداری چیست؟

ADF یا فهرست خودکار اسناد چیست؟

ماشین‌های اداری طی سال‌ها راه طولانی را پیموده‌اند. تولید کنندگان به طور مداوم در حال ایجاد تجهیزات جدید هستند تا کار شما را آسان تر کنند. ADF یا Automatic Document Feeder یکی از این وسایل است.

در این مقاله به بررسی مزایای تغذیه خودکار اسناد در پرینترها، دستگاه های کپی و اسکنر می پردازیم تا ببینیم این قابلیت چقدر می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد. ابتدا باید ببینیم ADF چیست و چگونه به سرعت کار روی این دستگاه ها برای فرآیندهای چاپ، کپی، اسکن و فکس کمک می کند.

مخفف ADF چیست و چه کاربردی دارد؟

ADF مخفف Auto Document Feeder است و بخشی از یک چاپگر، دستگاه کپی یا اسکنر چند منظوره است که یک پشته کاغذ را می پذیرد و سپس به طور خودکار آن را تغذیه می کند و به کاربر امکان می دهد هر صفحه را بدون نیاز به تغذیه دستی کاغذ به صورت جداگانه برای چاپ، اسکن، کپی چاپ کند. یا فکس کردن

برای درک بهتر تغذیه کاغذ خودکار چیست و چگونه از آن استفاده می شود، یک مثال کار می آوریم. فرض کنید باید تعداد زیادی سند را با سرعت بالا پرینت، کپی، اسکن یا فکس کنید. همچنین می توانید از هر دو طرف درخواست تأیید این اسناد را بدهید. اگر این کارها را به صورت انفرادی انجام دهیم زمان می برد و برای انجام آن به انرژی و حوصله زیادی نیاز داریم. قبلاً این کارها بسیار کند و خسته کننده بودند.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی همه چیز با سرعت و دقت بیشتری انجام می شود و در عین حال بسیار ساده تر و راحت تر است. یکی از این فناوری ها وجود توابع ADF در کامپیوترهای اداری است. این فناوری در پرینترهای چند منظوره، دستگاه های کپی و اسکنر تعبیه شده است.

آیا ADF در پرینترها، اسکنرها و دستگاه های کپی ضروری است؟

پاسخ این سوال می تواند بله یا خیر باشد و کاملاً به مصرف و میزان مصرف شما بستگی دارد. اگر در یک شرکت بزرگ کار می کنید و از کاغذ زیادی استفاده می کنید، به یک ADF برای چاپگر، اسکنر و دستگاه کپی خود نیاز دارید. با این حال، اگر از دستگاه خود در خانه یا برای کارهای کوچک و کوچک استفاده می کنید، ممکن است نیازی به ADF نداشته باشید.

نحوه عملکرد ADF در چاپگرها، دستگاه های کپی و اسکنر اسناد

ADF قطعه سخت افزاری است که در چاپگرها، اسکنرهای اسناد و دستگاه های کپی نصب می شود. این بخش شامل یک سینی کاغذ با ظرفیت محدود می باشد. به طور معمول، این منبع شامل بیست تا پنجاه ورق کاغذ در دستگاه های مختلف است.

برای استفاده از ADF یا تغذیه خودکار اسناد، کاغذ را در سینی قرار دهید و دکمه دستگاه را فشار دهید تا کاغذ به طور خودکار تغذیه شود. با این کار چاپ، اسکن یا فکس شروع می شود.

همه چیز خیلی ساده ساخته شده است. دستگاه کار را به صورت خودکار انجام می دهد و نیازی به بارگذاری هر صفحه در دستگاه و کپی، پرینت یا اسکن یک به یک نیست. استفاده از این فناوری در زمان و تلاش شما صرفه جویی می کند، به خصوص اگر کاغذ زیادی داشته باشید.

سپس متوجه شدیم که ADF یا تغذیه خودکار اسناد در پرینترها، اسکنرهای کاغذ و دستگاه های کپی در بالای دستگاه قرار دارد و وظیفه آن هدایت و انتقال اسناد به دستگاه است تا وظایف انجام شود. به یک برنامه و روش بطور خودکار. در واقع بدون این فناوری، ما باید همه کارها را با دست انجام دهیم.

سینی ADF در پرینترها و دستگاه های کپی

تا به حال گفته‌ایم که تغذیه خودکار اسناد (ADF) بخشی از یک چاپگر، دستگاه فتوکپی، دستگاه فکس یا اسکنر است که کاغذ را وارد دستگاه می‌کند و دستگاه آن را تغذیه می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به چاپ، اسکن یا کپی کند. یک مقدمه .

سینی ADF بسته به اندازه دستگاه اندازه های مختلفی دارد. در سایز کوچک و کم حجم بین پانزده تا بیست و پنج صفحه و در سایز بزرگ بین سی صفحه پنج تا پنجاه صفحه را پشتیبانی می کند. با ویژگی ADF در دستگاه های کپی و چاپگر آشنا شدیم. در مرحله بعد، ممکن است بپرسید، آیا می توان از ADF روی اسکنرها استفاده کرد؟

از ADF برای اسکن اسناد استفاده کنید

اسکنرهای برگه که اسکنر اداری نیز نامیده می شوند، ابعاد کوچک تری نسبت به اسکنرهای تخت دارند. در این نوع اسکنر، سند یا تصویر روی صفحه اسکن قرار نمی گیرد بلکه به صورت گروهی در تغذیه کننده خودکار اسناد اسکنر (ADF) قرار می گیرد و می توان به صورت موازی اسکن کرد، اما ممکن است کیفیت بیش از حد از بین برود. یک اسکن را با یک اسکنر تخت از دست ندهید.

با ADF، می توانید چندین صفحه از یک سند را اسکن کرده و آن را به عنوان یک فایل PDF در رایانه خود ذخیره کنید. اسکنر صفحات در حال ویرایش را نمایش می دهد تا بتوانید در حین اسکن صفحات پیش نمایش، آنها را در صورت لزوم مرتب کنید، آنها را بچرخانید یا حذف کنید.

ADF یک طرفه و ADF دو طرفه

کاربردی که در چاپگرهای چندکاره باید روی آن تمرکز کنیم، ADF است که یک گذر یا دو طرفه است. در دستگاه تغذیه دو طرفه ابتدا یک طرف آن اسکن می شود و سپس دستگاه به طور خودکار تمام برگه ها را به فرمت پشت و جلو تبدیل می کند و طرف دیگر را نیز اسکن می کند. این کار به همان صورت و به صورت خودکار برای تعداد برگه هایی که سفارش می دهید انجام می شود.

اگر دستگاه یا تغذیه خودکار سند یک طرفه است، می توانید برگه ها را فقط در قالب یک طرفه کپی، چاپ یا اسکن کنید. البته ADF یا Automatic Document Feeder در پرینترها و دستگاه‌های کپی دوطرفه بسیار سریع‌تر، ارزان‌تر، بهتر و آسان‌تر است. برخی از پرینترها و دستگاه های کپی دارای تغذیه خودکار اسناد و اسکنر تخت هستند، بنابراین می توانید از هر دو روش استفاده کنید.

می توانم بپرسم آیا اسکنر تخت می تواند ADF هم داشته باشد؟ پاسخ این پرسش "بلی" است. اسکنر مسطح اچ پی یک اسکنر تخت با یک فیدر است که قادر به اسکن دسته ای است.

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از ADF

قبل از استفاده از تغذیه کننده اسناد، موارد زیر را بررسی کنید:

جوهر روی سند کاغذی خشک شده است.

سند هیچ سوراخ، پارگی، چین و چروک یا چیزی به آن چسبیده نیست.

کاغذ به منگنه یا هر چیزی که می تواند به فیدر آسیب برساند متصل نیست.

سند یک فرم چند بخشی یا سند صحافی نیست.

کاغذ دیگر لایه کربنی ندارد.

هیچ بخش بریده ای در سند وجود ندارد.

برگه های عکس یا آثار هنری با ارزش ویژه را در فیدر خودکار قرار ندهید استفاده نادرست از یک سند می تواند باعث خراش یا آسیب تصادفی شود هنگام اسکن اسناد رنگی با کیفیت بالا، توصیه می کنیم ADF را باز کرده و برگه ها را به صورت جداگانه روی شیشه اسکنر اسکن کنید یا از اسکنر تخت استفاده کنید.

آخرین کلمه

در این مقاله در مورد ADF یا تحویل خودکار فایل به چاپگرها، اسکنرها و دستگاه های کپی صحبت می کنیم. این فناوری جدید به شما کمک می‌کند بدون نیاز به قرار دادن برگه‌ها، چاپ، اسکن یا کپی کنید. این قابلیت در دستگاه های مختلف به صورت برق رسانی خودکار یک طرفه و دو طرفه وجود دارد. به این ترتیب در زمان و انرژی شما صرفه جویی می شود و همه چیز به راحتی آماده می شود. برای مشاهده انواع ماشین های اداری از طریق لینک زیر به فروشگاه اینترنتی آوای فرهنگ آریا مراجعه نمایید.

 

اطلاعات بیشتر: https://avafarhang.com/adf/

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 16 مهر 1402ساعت 10:14 توسط FTG201 | تعداد بازديد : 77 | |