تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
راه اندازی کافی شاپ با حداقل سرمایه و سود بالا

رادنیور

رادنیوز

راه اندازی کافی شاپ با حداقل سرمایه و سود بالا


اگر همیشه آرزوی افتتاح یک کافی شاپ را داشتید، اما نمی دانستید برای این کار به چه چیزی نیاز دارید، با این مقاله همراه باشید. مهم نیست که کارمند اداری، بازنشسته، کارآفرین جوان هستید یا می خواهید با خانواده خود کسب و کاری راه اندازی کنید، کافی شاپ انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

تهیه قهوه یکی از بی فکرترین مشاغلی است که همیشه مشتریان خود را دارد. مهمترین چیز تهیه یک برنامه سرمایه گذاری و آماده شدن برای ورود به دنیای قهوه است.

کافی شاپ شما می تواند مکانی شود که مردم برای استراحت، گذراندن وقت با دوستان یا خانواده، صرف ناهار یا کار بر روی آخرین پروژه خود می روند. با دنبال کردن مراحل زیر در مورد نحوه راه اندازی کافی شاپ می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

برای راه اندازی یک کافه به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای راه اندازی یک کافه مراحل زیر را دنبال کنید:

در مرحله اولیه راه اندازی کافی شاپ، این مهارت های مدیریتی کارآفرین است که جلب توجه می کند. این شامل همه چیز از مهارت های مدیریت منابع تا مهارت های مدیریت کسب و کار شما می شود. ضمناً نکات فوق در تهیه یک بودجه خوب نمود پیدا می کند. و یک بودجه واقع بینانه برای موفقیت کسب و کار بسیار مهم است.

در این مرحله اول، برای افتتاح کافی شاپی که بتواند هزینه های اولیه شما را پوشش دهد، باید سرمایه کمی یا سرمایه اولیه داشته باشید. برای این کار، می توانید به یک بنیاد یا حمایت مالی از دوستان و خانواده تکیه کنید.

راه اندازی یک کافی شاپ در این مرحله بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تا بودجه واقعی را برای شروع رویداد خود دریافت کنید. در اینجا باید تمام عناصر تشکیل دهنده کسب و کار شما را مطالعه کنید. شروع از تحقیقات بازار، کارکنان، منوها، مبلمان و عناصر دیگر. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

تحقیقات بازار

برای راه اندازی کافی شاپ و تعیین بودجه خود باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

چند کافه در اطراف شما وجود دارد و چگونه می خواهید منحصر به فرد باشید؟

مشتریان شما چه نوع غذایی در منو را بیشتر دوست دارند؟

تم و دکوراسیون شما چیست؟

کسب و کار شما چند متر مربع خواهد بود و هزینه اجاره آن چقدر است؟

کارمندانی که برای راه اندازی کسب و کار خود به آنها نیاز دارید.

نوع قهوه

اولین چیزی که باید در مورد آن فکر کنید این است که چه نوع نوشیدنی و غذا در کافه تریا شما سرو می شود، چه اقلامی در منوی شما خواهد بود و اگر نیاز به سرو غذا در کافه تریا دارید، همه اقلام در حد بودجه اولیه و بودجه شما هستند. دستگاه موثر خواهند بود.

منو

برای طراحی یک منوی خوب، باید از کافه های زیادی دیدن کنید و ببینید مردم چه چیزهایی را دوست دارند، به خصوص در منطقه ای که کافه خود را راه اندازی می کنید. در محیط دانشگاه پیتزا و فست فود زیاد مصرف می شود در حالی که در محیط اداری غذاهای کامل (سوپ، سالاد، پیش غذا، دسر) سفارش می دهند.

محل

کافه‌ها همه جا هستند، از مغازه‌ها در مراکز خرید، میدان‌های شهر کوچک، و کتاب‌فروشی‌ها گرفته تا مکان‌های هنری مانند تئاتر یا موزه. بنابراین، این عوامل برای انتخاب یک مکان خوب ضروری هستند:

تعداد زیادی مشتری

دسترسی آسان

دید برای افرادی که از جاده عبور می کنند.

این حجم برای وسایل کافه شما و حداقل 3 یا 4 میز با صندلی برای مشتریان است.

اگر بودجه کمی دارید، به دنبال مکانی باشید که اجاره آن خیلی بالا نباشد، زیرا معمولاً یک کافی شاپ تا 6 ماه پس از افتتاح درآمد خوبی ندارد.

سرمایه، پایتخت

در این مرحله باید تمام جزئیات کسب و کار خود و بودجه لازم برای راه اندازی کافی شاپ را مشخص کنید تا بتوانید به دنبال تامین مالی برای کسب و کار خود باشید. به یاد داشته باشید که سرمایه ای که به دنبال آن هستید باید شامل همه چیز از هزینه های مبلمان، هزینه های ثابت و متغیر تا سرمایه اولیه اضافی باشد.

معمولاً این نوع کسب و کار پس از شش ماه شروع به کسب سود می کند. بنابراین، شما باید پول کافی برای پس انداز آن داشته باشید. شما نمی توانید محصول خود را با حاشیه سود بسیار کم بفروشید یا با جریان نقدی کم شروع کنید. عدم برنامه ریزی صحیح حقوق و هزینه های اولیه یکی از رایج ترین اشتباهات کارفرمایان است.

مدل کافی شاپ خود را مشخص کنید.

اگر می خواهید یک کافی شاپ راه اندازی کنید، بسته به سرمایه ای که دارید می توانید از 1 متر مربع تا 200 متر مربع این کار را انجام دهید.

انواع مدل های قهوه به شرح زیر است:

سیار

کیوسک یا پایه

بیان

بزرگ و مجهز

در ابتدا برای راه اندازی یک کافه به سرمایه زیادی نیاز ندارید و به یاد داشته باشید که می توانید از کوچک شروع کنید و رشد کنید.
 

 

 

 

قبل از افتتاح یک کافی شاپ، در مورد مکان و مشتریان آن تحقیق کنید.

در طول دوره کافی شاپ اساتید بر مشکل مکان و نوع مشتریان تاکید می کنند و از افرادی که علاقه مند به راه اندازی کافی شاپ هستند می خواهند در مورد این دو موضوع تحقیق کافی داشته باشند. به عنوان مثال، یک کافی شاپ برای یک بیمارستان انواع مختلفی از مشتریان خواهد داشت: پزشکان، بیماران، بستگان، پرستاران و مدیران بیمارستان.

این نوع مشتری نوعی غذا و نوشیدنی سفارش می دهد. علاوه بر این، آنها در زمان های خاصی در محل شما حضور خواهند داشت. این بازار با دانشگاه ها کاملا متفاوت است و قیمت های متفاوتی خواهد داشت.

بعد از راه اندازی کافی شاپ و در حین انتخاب کارمندان حتما یک باریستای آموزش دیده استخدام کنید

اشتباه رایجی که مردم مرتکب می شوند این است که از باریستاهای حرفه ای برای راه اندازی کافی شاپ کمک نمی گیرند و در نتیجه کیفیت اقلام منوی آن ها پایین است. شما به عنوان فردی که می خواهید کافی شاپ راه اندازی کنید باید اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید تا بتوانید یک باریستای حرفه ای و ماهر استخدام کنید در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد. همچنین می توانید تجهیزات آشپزخانه صنعتی را از تجهیزات آلفا سفارش دهید.

برای افتتاح یک کافی شاپ حرفه ای، قهوه ساز و تجهیزات لازم را خریداری کنید.

سخت ترین تصمیم در مواجهه با این سوال که چگونه یک کافی شاپ راه اندازی کنیم این است که کدام قهوه ساز را انتخاب کنیم. ماشین های مختلفی وجود دارد: اتوماتیک، فوق اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، بحث های زیادی در مورد آن وجود دارد. در واقع چندین گزینه وجود دارد. لیست اصلی خرید به شرح زیر است:

قهوه ساز

آسیاب قهوه

نگهداری سرد و گرم (در صورت نیاز)

کافی شاپ

مخلوط قهوه

فر - لوازم جانبی باریستا
 

مشاهده ادامه: https://payju.ir/content/لیست-کافی-شاپ-های-شیراز

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در چهارشنبه 28 تير 1402ساعت 13:52 توسط FTG201 | تعداد بازديد : 6659 | |